::Indahnya Hidup Dengan Dugaan#II::

11.08.2010

terkesan dengan status FB seorang kawan se-universiti dahulu, saya kopipes sebijik statusnya..


dalam otak {study?+duit?+social?+xderlife ?+unemployed?+knp?+bgmn?+problem?+xsettle?+ape?+xdearah?+pointless!!!}=SERABUT!!


sekiranya didalami masalah tersebut, mungkin akan tahu puncanya dari mana..bukanlah mahu mengatakan saya ne perungkai masalah...Oo, tidak sama sekali kawan, bukan jugak nak mengajar, oo..juga tidak, saya tidak layak..malah saya berharap kamu tidak putus asa, berharap kamu kuat menghadapi dugaan hidup.Masalah yang kamu hadapi itu tak lebih dan tak kurang dengan apa yang saya hadapi dahulu, even now!!kadang-kadang keyakinan itu hilang tanpa dipinta...kadang-kadang kekuatan itu hilang bila diperlukan, kadang-kadang ketabahan itu diuji bila diharapkan ia membantu diri sendiri...ececeh, bermadah plak!=p

dan saya hanya mampu like sahaja comment kawan2 saya lain kat status tu, huu..bukan apa, saya tahu keadaan macam tu, totally lost!!tambah plak bila tengok kawan-kawan yang lain da start beli rumah, kereta, membina kehidupan dengan tersayang dengan mudah sekali, kerja yang stabil, apa lagi yang gempak??..cakap-cakap!!hoho..sapa yang tak terasa bila direfleks balik dengan diri kita?takde apa-apa?nothing?heii..sape cakap gitu..pleaselah!!kamu ada lebih dari mereka-mereka..
dalam keadaan begitu, seharusnya eksperimen dilakukan sedikit sebanyak, bahan kajian? sapa lagi kalau bukan diri sendiri okei, cari punca kenapa takde kerja sampai sekarang, adakah disebabkan usaha kurang?kalau kurang macam mana kena buat?kalau dah terlebih usaha macam mana pula nak buat?nak duit?banyak cara melainkan merompak!!jangan salah kan ketentuan..kerana hanya diri kita sendiri yang mampu mengubahnya, tiada yang akan membantu melainkan diri sendiri..saya cakap melalui pengalaman sendiri..(--"), untuk kembali positif bukannya mudah..hati mau cekal beb!!hehe=p, kuatkan dirimu kawan..saya juga begitu sekarang, namun setkan sesuatu yang beerti dalam diri..matlamat!!whatever..depends..insyaallah bila kamu jumpa cara penyelesaian yang terbaik kamu akan tahu betapa dugaan itu mengindahkan hidup..ececeh..

note : trouble is a friend..

Post a Comment