::Salahkan berkongsi untuk kebahagiaan bersama?::

1.18.2011

It was like excited when the next step zone comes to my mind...Nope!i think over-excited...hehe=)...Seronok bila mendapat jemputan dari rakan-rakan yang bakal menamatkan zaman bujang...owh! and i hope my big day come with laju-laju, one day...haha=p..ngengada..Bila review the big day one, kewangan adalah satu masalah dan menjadi isu..And i think cara yang tidak sepatutnya adalah melibatkan loan dalam membuat majlis perkahwinan...but it depends lah kan..lain orang lain pendapat..memandangkan kos perbelanjaan semakin hari semakin membebankan...mungkin itu salah satu cara mudah untuk menyelesaikan segala kos pada masa yang singkat... Namun kalau boleh kita cuba elakkan untuk mengelakkan kesulitan pada masa mendatang...
pic source: dgrin.com
Namun ada satu peristiwa yang mengingatkan saya pada nenek kesayangan bila menyentuh bab perkahwinan, nenek saya menyentuh bab perkongsian kewangan dalam merealitikan majlis perkahwinan, dan saya suka statement nenek saya, orang muda sekarang patut berkongsi duitlah nak kahwin, kalau tunggu sorang je yang kumpul duit, entah bila lah plak kahwinnya...yup!mungkin certain people tak setuju dengan bab ne, "eh dah laki tu nak kat aku, so apa yang susah sangat nak melabur untuk masa depan bersama jugak!"<--itu contohlah kan...Kadang-kadang pelik dengan orang kampung if diorang tahu duit untuk majlis perkahwinan dikongsi....jadi isu kot!entahlah...whatever!Yang penting jangan mabuk bila tengok wedding yang mewah dan membanding-bandingkan majlis kita dengan orang lain. Apa yang penting kepuasan yang kita dapat! Jangan amik hati dengan kata-kata orang, "mm biasa-biasa je kan majlis tu kan?" " eh, doorgift dia macam tu je?''...nonsense!jangan amik kira kata-kata begitu, buat mewah pun tak kena, buat sederhana pun tak kena, buat biasa-biasa pun tak kena...entahlah...tak faham(-____-)..

Note: Selamat berbahagia^_^

5 comments

  1. yup. btul.
    keberkatan lbh penting dr kemewahan...
    slamat berbahagia jgk... ^_^

    ReplyDelete
  2. bkn setakat majlis kawen tu yg kene komen mcm.. tapi pengantin pon kene skali.. xseswai la.. sorang gelap sorang putih la.. gemok sgt la, kurus sgt la.. mcm2 dorang ni..

    ReplyDelete
  3. Belajar-belajarlah berkongsi sebelum kahwin, krn lepas kahwin banyak yg perlu dikongsi...(pengalaman org yg dah kawin)

    ReplyDelete
  4. :) :) :)
    buat berpada pada ja
    terbaeekkk!!!!

    singgah dari mknace unlimited

    ReplyDelete
  5. cik Nin: yup, keberkatan tu yang kita nak...amin^_^


    Ieda: ahaks, itulah macam2...siapalah kita nak komen orang semuanya aAllah dah tentukan, ada kelebihan & kekurangan=)


    JR Shoppe: owhh! suka sangat statement tu, yup memang kena belajar berkongsi, lepas kahwin lagi banyak perlu dikongsi=)


    Mknace: Thanks for reminder, insyaallah, ukur baju dibadan sendiri..=)

    ReplyDelete