::mana penting rupa atau rasa?didenda::

1.26.2011

hari ni tak tahu lah tetiba mak ayah request mende tak relevan...ecehh, ayat!actually relevan, tapi time nak menguji tu silap, gelabah habes saya dibuatnya...cepucemas betul...haha...eee, tetiba plak rasa nak marah kat jejemput pisang tu... time mak ayah suruh buat ne lah nak serap minyaklah, lembiklah, tak cukup rasalah....grrr!lenyekkk kang!  rupa plak tak jadi bulat-bulat...grrr(T_T)

pastu tetiba satne dipanggil ayah semata-mata sebab nak kena dengar ayah komen, buat 4 lauk tadi untuk dinner , 2 lulus, 2 tak lulus...what the?!ne sebab mesti sebab request punya pasal...haha, kalau buat cam biasa je, mungkin tak jadi camtu...haha=p. Ayat ayah bagi memang sentap tahap tinggi ahh, takpe2...cool, buat ingatan, pastu tetiba kena masak balik...tak pernah-pernah gitu..pelik (-___-) ...saya ikut je ahh, yang paling sentap budak adam siap tambah-tambah plak ayat ayah bagi...piat mulut kang...eee, so sekarang baru terbukti masakan saya memang hancuss selama ne, buat housemate ku sayang cik eni dan cik salihah, ampunkan daku diatas ketidak sedapan masakan saya selama ini...(T_T)...simpati saya kat uolls kerana terpaksa menebalkan lidah makan apa yang saya masak...haha=p
pic source: nataliedee.com
Apapun perangai yang paling buruk dalam bidang masakan yang saya tak boleh ubah adalah tidak pernah mencuba makanan yang dimasak, ai mean bila dah siap tu kalau masin masinlah, pahit pahitlah...sadis betul bakal pak imam saya nanti, mahu pengsan tiap kali makan masakan saya buat(T_T)....

Note: ayah memang juri terbaik...tak cover-cover ayat...adehhh

8 comments

  1. hehe..niesz dulu pon mcm tu..asal rase je mesti nk rase, tp skang campk2 je..ekekeke..

    updated entry: free2 kena maki ngan jpj

    ReplyDelete
  2. hahaha.sme mcm sy la.klau dh msk takde rse2 dh.takot kot nk rse mskn sndri.hehehe

    ReplyDelete
  3. terbaek la ayah kamu..
    die menegur utk memperbaiki kesilapan tu..
    nice..
    bleh jadi tukang mask terbaek nih..!

    ReplyDelete
  4. salam

    takpe belajar slow2...


    ziarah rakan yang saya follow =)

    ReplyDelete
  5. hehe...
    rusim gak ami tok reti masak ni. cik abe brehi nasik dagang. parok doh la

    ReplyDelete
  6. hihi... selamat mencuba masakan baru lak lepas ni.. tingkatkan usaha.. chaiyok2! :p

    ReplyDelete
  7. hahahah... ika cover neh... masok nge ayh mesti nk control suh sedap kei... tu yg jd xsdp...

    p/s " alamakkk... takut plop... pahni mesti nk keno gitu jugok.. sebut jah pasal hok so tu... mesti kompem keno menjalankan ujian jugop... waaaaaaaaa~

    bakpo p/s aku nge komen aku p/s aku lg panje? hahahahaha~

    ReplyDelete
  8. niesz: ha'ah, itulah, main campak je senang=)


    najwa napatah: tu ahh, memang takot nak rasa masakan sendiri...haha=)


    chenta: tu ahh, ayah sendiri memang tak cover ayat, tak sedap kata memang tak sedap...=)


    sissyira: ha'ah slow-slow kan belajar...hehe=)



    ami: hoho, ika lagi ahhh...nasi dage?payoh tu ami...huhu=)


    anisyafrina: bab masak ne memang kena buat selalu kan?huhu(-__-)


    eni: tulah eni, mmg cover molep depan mak ayah masok, kalo dop umoh sewo main capok jah belako..huhu, nati raso la jugop pahne tu..haha

    ReplyDelete