::Tidak sangka followers itu~dulu jakun sekarang?::

1.22.2011

hehe...Title entah hape-hape je(-___-)..Actually tadi baru perasan masa nak buat autopublish nye entri... yang followers saya dah bertambah, ingat hari tu nak capture bila dah genap 400, tapi terlebih plak...hehe, thanks sudi follow saya(-____-)...memandangkan saya takde idea acara penderaan kepada followers saya yang latest ne...apa kata saya cerita sikit tentang pengalaman saya berkaitan dengan followers..orait?! apaaaa???takmooo tahu...okei takpe!saya cerita jugak...hahaha=p
pss: tak sangka(-__-)..
Dulu, masa start ada belog ne, memang saya tak tahu apa itu followers..fungsi followers..bagaimana followers follow,...dan macam-macam lagilah...yup!hujung tahun lepas, baru tahu penting juga followers...Ingat lagi, masa mula-mula kat dunia belog ne, saya suka blogwalking, tapi takut nak tinggalkan link sendiri!!BOleh tak??!!grr...itulah, kalau tak cukup maklumat, sampai takut nak tinggal link kat EXCHANGE LINK kat belog orang...takut meletup gamaknya...grrr!nak letak shoutmix ke, Cbox ke..tu pun takut...so macam mane? So maksudnya, saya hanya blogwalking tanpa tinggal jejak, ai mean nothinglah kan?grrr...adehhh(-___-)

Tu pasallah saya tertanya, tinggal jejak?backlink?whatever!semuanya tak faham...yang tahu hanya blogwalking, nak komen lagilah, haram...(-___-). Tu pasallah sepanjang saya dop berblog ne, dalam setahun lebih macam tu, followers saya hanya 10 orang kalau tak silap...tapi saya tak amik peduli semua tu, yang saya tahu nak buat entri je...hinggalah pada suatu hari saya terbaca satu entri En.Ben, ada ayat yang mengatakan kalau menulis tapi takde orang baca...what for?lebih kurang gitulah ayat en.ben, tak ingat entri yang mana..owhh, pastu terasa sendiri, sentap sendiri... tetiba fikir physco kah aku kerna menulis tapi takde orang baca(T_T)..pastu mula lah google pasal tips-tips blogwalking, tips dari en.ben dan blogger lain...baru faham apa itu followers..eh panjang lak cite kan??! tapi macam tulah sejarahnya...kesian kan orang macam saya ne..dan semalam terbaca dari entri blogger ingatkan supaya kita manfaatkan sepenuhnya enjin carian ..hmm...whatever, thanks bebanyak yang support dan banyak bagi tips^_^...Happy blogging...yeahhh!

Note: Still learning...

5 comments

  1. hehe...same lak kte...sy dlu pon buat blog, rajin bw...tp xde follower...n x tglkan jejak jgk...mase tu buat blog mmg tmpat luahkan prasaan sehabis mungkin, maybe sbb tu kot, xmo bg org ramai sgt bce...cam idup dlm dunia sndiri je...start taun ni bru mula buka blog bru n start follow n di follow...huhu...rupenye bla ada org komen n tau org bce blog kte, best rupenye...

    ReplyDelete
  2. akak sampai sekarang tak reti nak tinggal jejak kat shoutmix or cbox.... hehehehe....

    ReplyDelete
  3. hehee pe;an2 belajor bee pun sama jer dgn awk!

    ReplyDelete
  4. mentari senja: ahaks=)



    Dilla nur: hehe, itulah...bnayak g tatau...tapi sonok rupenya...=)



    Desperate mama: akak letak link, je shoutmix tu, tinggal mesej apa...cam jenguk blog saya ke...apa2 mesej jelah..=)




    Puan Bee: hehe=)....

    ReplyDelete