::5 perkara harus fikir sebelum beli handphone::

10.08.2010


gadget paling top dalam kehidupan masa kini tentulah mobilephone kan?erk...actually da jadik keperluan da sekarang ne..wow!canggih betul la kehidupan masa kini yeww,bole dikatakan amat menyusahkan bila takde mende alah ne, mm bile la nak ada kereta ala-ala terbang cam lam movie planet 51 tu kan??eh lari topik..ekeke..




okei sebelom excited nak beli handphone baru haruslah pikir 5 perkara sebelom rembat satu yewww:-


first : Application
haruslah fikir apa application yang ditawarkan, games macam mane, bole bermuka buku ke tak, nak download mendownload ok ke tak dan macam2 lagi, kalo sapa yang amik kisahla kan, bagi saya asal boleh call and mesej pun da cukup (ayat cover dari ketinggalan)

second : brand 
bagi yang da biasa dengan nokia ke, sony ericson ke, motorola ke...whatever, taste masing-masing, ade yang suka tukar-tukar brand, yelah nak cubakan, tengok yang mana lagi baik, macam saya lebih prefer nokia sebabnya mm, takpela masing-masingnya pengalaman okei, nak buat macam mane..setia pada yang satu..ehehe=P

third : harga
okei, dalam banyak-banyak perkara saya fikirkan fulus dulu, berpatutan ke tak harga ataupun berbaloi ke tak dengan gadget (handphone) yang saya dapat, memandangkan saya ne sedikit tak pandai cerewet bab-bab gadget neh, maka haruslah pentingkan fulus yang akan dikeluarkan nanti, bukan apa, kot menyesal nanti, pakai tak sampai setahun, da rosak, da meragam, tak ke menggelegak..hoho 

fourth : stylo-mylo 
biasa nya kalo person yang mementingkan gaya dan keunggulan eloklah cari handphone yang nampak simple tapi exclusive dan yang penting nampak sangat mantap lagi macho dan cun melecun bila pick-up phone tu..huhu, saya??tak berapa nak kesah pun, sebab handphone berbunyi pun saya tak bape nak dengar, telinga saya bermasalah ataupun handphone bermasalah tataula..ehehe

last but not least : beli je 
apa pun perkara diatas hanyalah peringatan bagi orang yang tak berduit macam saya ne..hehe, bagi yang duit berterabur tu, beli jelah yang mana berkenan dihati dan dimata, duit banyak apa nak kesah kan..okei, just ignore..hehe^_^

tergugat melihat keanggunan nokia X3..oo tidak tertahan
seb baik hanya mata jek yang berkenan tengok
cuci mata jelah..memang ketinggalan..wakaka=P

Post a Comment