::wheel of life::

6.27.2010

okei berkisahkan kursus induksi kat intekma resort semalam..sangat mengujakan, sangat menyeronokkan dan meninggalkan kenangan buat saya dan secara tak langsung memberi banyak input kepada saya..dan saya mendapat tahu roda hidup saya sangat tidak stabil hasil dari kursus tu..huhu(o_O) nak tengok wheel of life saya??huhu, sebenarnye rasa takmo tunjuk,sebab malu tapi kene tunjuk gak tuk reminder kat saya tuk masa akan datang..

 see!!roda hidup saya sangat tak balance kan?? silap haribulan, masa ngah sedap bergolek, bole menonggeng wheel saya (cam bentuk ikan pun ade kan?)

actually mis from PLS suh rank kan the most important thing dalam hidup saya..so tula hasilnye..first ranking adalah family..yup, almost!!family adalah terpenting dalam hidup saya, tanpa mereka siapalah saya, siapa lagi yang akan menyebelahi saya sekiranya ada masalah, siapa yang akan bersusah payah melainkan family saya, family adalah segalanya bagi saya..merekalah penyuntik semangat saya, merekalah tempat mengadu saya, so whatever pe jadi pom family first okei...love my family and love my become family too, love them all soo much and miss them too^_^

then kalo ikutkan saya nye second and third adalah career and financial saya tapi bile da masuk part suh ranking kan betul2 yang mana lebih comfort..so hasilnye physical and friends yang mendapat tempat selepas family..yela physical saya penting tuk kegunaan saya sehinggalah nyawa terakhir, mestilah nak jaga kesihatan betul2kan, muda2 n tengah ber'energy' ne la kena take care betul2 kan??kalo tak camne nak jaga family? nak keje?nak stabilkan kewangan?betulkan??kawan2 jugak penting dalam hidup saya, tempat saya bersosial (bukanlah sosial secara semak samun ye) tapi dengan merekalah saya berkongsi kenangan, feelin dan dengan adanya mereka jugalah, saya lebih menghargai diri saya..thanks all my lovely friend, i love u all so much la...muaxxss!!

ooo...lupe2..spiritual tu saya rank agak tinggi jugak, sebabnye penting dalam memantapkan saya punye dalaman, kalo tak kuat dari dalam, camne nak kuat dari luar (jangan salah faham ye)..i mean, hati, perasaan, jiwa kenalah kental dan sentiasa bersih dari unsur2 yang tidak baik(saya sentiasa berusaha supaya jadik cam nenek saya yang sentiasa awet muda)hehe itu penting..

then yang sadisnye, career n financial saya mendapat ranking second last and last..huhu (takmola camtu) tapi nape leh jadik camtu...hehe(so yang ne kena planning betul2)..lagipom setelah mendapat advise dari AKPK, tips kewangan dari team PTD serta nasihat mak n ayah saya dan jugak pengalaman2 shopaholic saya yang tak terkawal dulu, dan jugak advise dari mis.PLS(tengok!!punyela banyak saya dapat nasihat bab2 kewangan neh, sendiri punye pasal la nak ubah ke tak), saya sudah bertekad dari awal tahun~~eh bukan tengah bulan tahun lepas tuk lebih berhati2 dalam bab kewangan dan cuba meng'upgrade'kan diri sendiri serta skill bagi menjamin kerjaya yang saya idam2kan..alhamdulillah, sekarang saya banyak mengalah dengan nafsu shopim saya, saya cuba bertahan even kadang2 terkalah jua, tapi saya tak putus asa, skang saya banyak invest (bole tahan berbaloi hasilnye, nyesal tak stat dari dulu..hukhuk) tuk future yang lebih menjamin (tak siapa tahu camne kita akan datang, except kita sendiri yang merencanakan nya ..rite??)thanks en.azham banyak menggalakkan saya dalam hal mengubah habit yang tak bape chummell itu...

Gudluck greenapel..semoga lebih committed dengan apa yang direncanakan..oyyeh!!

p/s: PLS stand for Profound Learning Solution.."Empowering Power, Transforming People" i like^_^

Post a Comment