::do u?::

6.05.2010

pernah saya tanya die

" en.azham, awak ade bestfriend tak?"

tanpa sempat die jawab soalan tu,saya da bagitau, saya nak kata ramai ade bestfriend, takdela ramai sgt, so saya listkan la saya punye besfriend, yang itu dan yang ini, then saya teruskan lagi, (saya tanya saya jawab..ehehe)

"mm, tapi pelik sume yang saya senaraikan tu, da lama saya tak contact, da lama saya tak tanya khabar, kalo contact pom limited story, camne saya gtau yang tu bestfriend saya sedangkan kalo bestfriend bukan ke kena keep in touch, suka duka sume tau, bukan ke?" 

then saya sambung lagi dengan nada yang tak bape nak excited dan semacam frust nga diri sendiri 

"teruk nye saya ne en.azhamkan? camne saya leh mengaku saya ne bestfriend dioram sedangkan realiti saya takde soram pom bestfriend" 

en.azham tanya 

"betul ke?" 

saya jawab 

" ha'a yela (confident saya jawab)"  

en.azham tanya lagi soklan yang sama

"betul ke xde?"

sambil terdiam2 dan memikirkan sesuatu sambil menyambung lagi

"yela, time (saya menceritakan saat saya ditimpa masalah, time saya hepi and whatever situation yang buruk baik, dioram tak tau pom), mm mybe saya sendiri yang tak nak share kot"  tambah saya dan sambung lagi

"en.azham sorang je yang tau" terus saya stop dari bla bla n bla...

dan saya terus tersenyum sensowang malu sendiri, pehal la nga saya ne kan..sedangkan kamu adalah bestfriend saya yang setia selama ne..tadah telinga kanan kiri tuk jadi pendengar terbaik saya, yang banyak tolong saya tika susah, bagi semangat kat saya, sentiasa berdiri meneguhkan saya, tak jemu2 dengar saya bercakap non-stop, jugak selalu menegur kesilapan saya, pujuk saya time saya merajuk,  pandai menjaga hati sedangkan kekadang saya banyak melukakan hati kamu, bersabar dengan kerenah saya, memahami saya, sempoi nga saya, dan jugak menyedarkan saya yang saya ada kamu untuk menemani saya..thanks kamu

Post a Comment