::wiLL Be?::

1.17.2010


lokasi:Plaza Alam Sentral
masa:6.30 p.m-10 p.m


hahah, memang mengujakan sebab hajat tuk amik laptop baru tercapai, cumanye de gak ase sedikit bengang bile percubaan tuk aku trade-in laptop lama xberjaya, sebabnye pada waktu kejadian (beberapa jam yang lepas) aku n dia cuba la g beberapa kedai, 2 kedai tak amik da acer travelmate aku tuh, katanye susah nak dapat accessories, accepted!then kitaoram pegi la plak kedai india neh, mulanye die wat kunun check ape yang patut, then die tanye "awak mao brape?"pastu aku tanya la balik "u nak bagi brape?"..pastu die gtau aku"kalo ikutkan nak baiki balik ne die kena abeskan lam RM500, tambah plak tambah itu, tambah ini, bla bla n bla" then last sekali die gtau "saya bagi awak Rm23.50"..aku tergamam sambil mataku melirik kat orang sebelah..dalam hati aku "damn!how dare u give my old laptop da' cheapest price like that!!yannaddee, u ingat i beli laptop tu pakai daun ke?" okei, still calm down..tapi masa tu aku tak layan da mamat india tu ase nak blahh dari situ cepat2 (untuk mengelakkan mamat tu kena lempang nga aku), dia jek ngah tanya pe mende ntah..last sekali orang sebelah cakap, "takpela tokey, kitaoram g survey tempat lain dulu"...


sekali pegi yang tempat acer nye centre, kat level tu jugak, kalo ikut die akan amik die nye product kan, tapi disebabkan invoice original xde, die tak berani amik..sudahnye aku tak trade-in mende alah tu, mane nye tak bengang aku, ritu masa aku tinggal kan laptop tu kat kg tuk servis, kakak aku da gtau acer amik lam RM300 kalo nak trade-in, ade beza tak RM300 nga RM23.50 tu? ade kan? banyak kan? memang la mende2 elektronik ne cepat turun harga, aku tau..tapi jangan la lebey2 lak nak hina laptop aku yang banyak berjasa tu kan, aku beli mende alah tu masa yang first2 diperkenalkan laptop tu tau, mahal gile lagi tyme aku beli tu, bole plak nilai semurah tu, barang kat lam tu sume ori tau nak dibanding nga skang da banyak yang tipu barang dalam nye..sabar je la aku, seb bek after g nanye2 tu aku terus kol adilah n amalina (my sis) tanya pendapat, disamping menceritakan kejadian kat kedai india tadi..terus dapat mangkok hayun kat adik aku, hehe..siap pesan suh aku balik trade-in kat kg..


so after solat mghrib terus g survey laptop baru, kat lam 35minit tanye itu ini, bagi puas hati sebelom amik, then setelah bersetuju nga urusan jual-beli tu, aku pusim2 nga dia kat level 3 tu sambil tunggu  tokey tu install ape yang patot..around kul 10lbey kita kuar dari bangunan P.A.S then baru la sempat mengisi pewut kat sec.2..hehe, penat la jugak sebab abes kelas tadi terus kuar nga dia g kat SACC MALL jap pastu g kat P.A.S..


owyap!lupe nak cite, actually masa kat surau P.A.S tu aku terperasan yang aku kenal someone ne, die pom da nampak aku asenye, tapi seakan mengelak dari aku tuk perasan yang die ade kat situ..my old skoolmates kat watan dulu, aku pom tak faham nape die cube mengelak, siap lalu tepi aku tu, tapi uat2 tak nampak, dan aku pom uat derkk je la kan, da oram memang tak nak ditegor, buat ape lak aku nak terhegeh2 ye..kalo ikutkan 4,5 hari lepas aku de g temankan my uncle beli nset kat sini jugak tuk suprisekan my untie, tyme tu jugak aku terserempak nga my oldskool mates ne, jugak cam mengelak dari aku tuk perasan yang die ade kat situ(time tu die nek eskulator),..so aku tak tau la ape motif nye sampai camtu sekali mengelak dari aku ye.
saturday class

 
sunday class


p/s: maybe aku penah de salah silap agaknye..uat kecik ati ke, sakit ati ke, mohon maaf bebanyak diatas ke khilafan aku..

Post a Comment