::TuppErWarE DeMo:;

12.11.2009

oyeep..lupe nak share sket info yang aku dapat semalam, kalo xshare watpe lak aku dapat ilmu kan, nak peram?bia jadik pekasam??so aku share bia berkembang sket ilmu tu kat sape2..kat ofis semalam aku tak sure nama akak yang uat direct selling tuk tupperware product ne ape, so juz kol kak T ye, actually dari ritu g kak T ne nak wat demo pasal cara penggunaan product tupperware yang betul dan tepat, so semalam bau betul2 dapat wat, tu pom wat kat front in opis ne jek..akak ne bersungguh nak wat demo sebabnye c'yah (my auntie ne n me also one of the tupperware product nye ahli..hehe) so pe lagi, bermula demo oleh kak T untuk membuat pizza yang simple dengan menggunakan tupperware product ne..

aku betul2 teruja sebabnye aku tak penah g cube buat resipi pizza ne, so sambil2 wat demo ne kak T bagitau yang product tupperware ne berasaskan eco yang mana ianya tidak bertoksik yang membolehkan pencemaran alam sekitar serta risiko penyakit kepada kita sebagai pengguna alam sekitar, segala product tupperware ne amat bagus sekali dalam menjamin kehidupan sihat kite sekeluarga n yang penting sekali tupperware ne memang produk yang amat berkualiti tinggi(cewahh..leh join direct selling ne) sebabnye ketahanan produk dalam tempoh yang lama, n da bez part warranty for lifetime bagi sesape yang jadik ahli(macam aku neh, maksudnye if berlaku kerosakan (*in term) product aku leh tukar product FOC in anytime, baguzznye)..so berbalik kepada demo pizza td, aku punyela teruja sebabnye tuk uat mende ne teramat2 simple sekali(last t aku share resipi pizza neh, k)

after siap uat doh pizza, kitaoram kena tunggu about 15minutes tuk biarkan doh tu naik, so in 15minutes tu kitaoram(c'yah, ida, sue n me) main fun games sket yang mane kitaoram sume dapat gift dari tupperware product, sonoknye...for thats games kitaoram dapat banyak ilmu, yang mana tentang punca penyakit kanser n barah serta pollution yang berlaku skang adalah disebabkan banyak faktor macam penggunaan polystrene(tidak boleh dilupuskan), botol mineral(1000 years amik masa untuk lupus) n so on,gosh..n yang paling mengejutkan punca UTAMA penyakit dan Pencemaran adalah disebabkan penggunaan ELEKTRIK..(kalo takde letrik cane nak uat keje kan) so, pesanan kat sini always switch off da electricts things' n plug when not used it, wif that we can save our money,we can save our healty and our life..and reminder pade sesape yang suka minum air mineral cuba kurang2 kan kerana botol mineral tersebut amat berbahaya apatah lagi sekiranya botol tersebut diletakkan didalam kereta untuk sesuatu tempoh, kerana suhu panas dalam kereta boleh menyebabkan botol mineral bertoksid tersebut semakin aktif dan menyebarkannye ke dalam air yang diminum oleh kita...

so back to the pizza doh, da naik pom die nye doh, so uat topping'nye siap2, n bakar lam periuk(tupperware product) in 10 minutes..n hasilnye sesedap Pizza Hut, hehe..kagum aku, punye simple n cepat nak uat mende ne..so tu je la yang aku le kongsi sket2 dari demo tu, kat bawah ne aku letak resipi pizza tersebut tuk sesape yang nak try..

Bahan-bahan:-

Bhn A-Doh
tepung gandum 300gm
serbuk yis 1 paket kecil
air suam 200ml
garam 1 sudu kecil
minyak zaitun 2 sudu kecil

Bhn B-Topping
sos cili/sos tomato
sosej (dipotong nipis)
nenas( dalam tin)
keju mozarella
rempah pizza
(isi kandungan topping boleh diubah mengikut selera)


Cara membuat:-
1.campur semua bahan A, gaul sebati n jadikan doh, pastu biarkan doh lam bekas tertutup in 15minutes(tempat panas), biasa nye 40minutes.
2. bile doh da kembang maka bole la uat based pizza cam biasa samada bentuk bulat n sebagainye n siap base tu, letak topping dimulai dengan sapuan sos atas based diikuti dengan yang laen last sekali tabur keju sekata n bersekali dengan taburan rempah pizza
3. bakar pizza tersebut dalam periuk yang telah disapu dengan minyak zaitun, dengan api yang kecil selama 10 minutes.siap n boleh dihidangkan.
**Notes: pizza ini hanya boleh dibakar dengan menggunakan periuk dari tupperware product (kerana selain dari produk ini, pizza tersebut akan melekat di kuali-xcaya cubela) n microwave sahaja.

Post a Comment