::ramadhan plan~series 1::

7.20.2010

actually banyak plan masa ramadhan ne..tapi saya tatau la jadi ke tak plan nye..harap2 jadi la
bukan ape tak tentu lagi kan sempat ke tak lalui ramadhan nanti..

sebabnya..saya pun tatau saya ade lagi ke tak tyme ramadhan tu..sempat ke tak saya lalui ramadhan tahun ne..hanya DIA yang mengetahui..apepun bakal ramadhan nanti saya akan cube memperbaiki diri, berhijrah dari baik ke lebih baik..silap sebenarnya...bukan bulan ramadhan sahaja bulan menambah amalan, bukan bulan ramdhan sahaja bulan memperbaiki diri..malah setiap saat yang ada bersama-samalah kite memperbaiki diri..hidup ini umpama pentas, yang jahat dihina, yang baik disanjung, hidup ini bukan untuk berlumba2 mengejar harta dunia, biarlah berpada-pada, berkejar2lah untuk untuk harta akhirat yang abadi..

saya bukanlah bidadari syurga untuk mengatakan saya ne baik sehingga sanggup menaip kata2 diatas, malah saya hanya hamba yang lemah dengan godaan duniawi, saya bukanlah insan yang baik tuk menasihati orang lain..saya hanya insan yang tak sempurna yang sentiasa mengingatkan diri sendiri akan kesilapan dan kekhilafan sendiri, saya bukanlah insan yang layak untuk mengingatkan orang lain, tapi hanya berkongsi perasaan bersalah dalam melayari bahtera kehidupan dunia..

semoga ramadhan ini dihayati dengan amalan yang menenangkan hati, menenangkan jiwa, memberi kekuatan diri, membersihkan noda dihati, semoga ramadhan ini memberi seribu cahaya untuk pulang kepangkuan-nya, amin...

Post a Comment