::jala::

7.17.2010

entri kali ini berkaitan nga jala, bukan jala ikan ataupun kegiatan menjala okei, tapi berkenaan jala emas. Pernah dengar jala emas??bukan jala yang diperbuat dari emas, dan bukan jugak menjala dapat emas jongkong ye, tapi jala emas makanan yang agak sukar didapati (maksud saya sukar mendapat yang betul2 sedap) jala emas adalah sejenis kuih yang sedap berwarna ke-emasan, yang menggiurkan tekak saya...kebiasaannya kuih ne akan mudah dicari pada bulan pose..kesimpulannya, saya kempunan dan mengidam jala emas neh...huhu, nak makan, kat shah alam ne nak carik kat mane...tensen!!!

text mak saya gtau "mak ikah rase nak makan jala emas"
mak : "pose ke? (see, memang kuih ne akan femes masa pose)"
saya : "takla, hehe"

then malam nye, saya tepom mak........
mak : "nape yang tetiba tingat nak makan jala emas"
saya : takdela, ikah rase tekak tetiba nak makan
mak : " mesti ade tengok memane (pandai mak, tahu2 jek..hehe)"
saya : hehe, tengok resepi lam tenet, t balik ikah buat puding raja ye
mak : nak makan kena balik la
saya : tula, kena balik la..huhu (mula cam budak kecikk, aouch, sungguh memalukan umo camne, masih sebegitu lagi)
mak: pastu bile nak balik?
saya : kelas ujung minggu payah sketla nak balik, t ikah tengok tarikh balik
mak : ikutla ikah la, tapi bulan 8 kan mak nak g sana, adilah konvo
saya : ha'ah ye gak kan..(lam fikiran terfikirkan sesuatu)
then diikuti plak cite len2 plak sembang nga mak, hehe..takle cakap isinya, secret^_^ (saje je nak mention, da tau secret, bek tak yah gtau kan..ahaks)

tetiba rasa nak balik kg yang melampau tinggi ...hoho..

Post a Comment