::geram::

7.13.2010

arggghhhhh!!!!geram sangat...dush dushhh...tumbuk blog sekuat hati (maaf ye kamu, tak tahan geram) arghhhhhh!!!tak abes g ase geram ne..seb bek ade kain tak berbasuh, makanye abes kain saya basuh sambil melepaskan geram dihati...hufff, dush!duushh!!

oowh, lupe..actually saya geram sebab nak melintas jalan tadi after balik keje, sikit lagi nak sampai umah...sikit jek!!! tapi disebabkan pengguna jalan raya yang takmo consider saya lintas jalan ne (bukan saya sowang okei, kire sekelompok orang tau nak lintas jalan)huff...sabar sungguh saya tadi, hampir setengah jam menunggu driver kat s/alam ne bagi chances kat saya nak cross jalan..saya melangut kat tengah2 pembahagi jalan tu, tengok burung terbang, layan angin sepoi2..akhirnya dapat jugak cross..

saya balik lewat hari ni, pegi check something nga doctor pasal diri saya, ade sesuatu yang tak kena..kulit saya gatal sesangat, cam naik ruam yang hodoss!! after consult, makanya barulah saya tahu diri saya mempunyai alergik dengan certain makanan, huhu...doctor tu bagitau kalau ruam tu jadi makin teruk lepas guna ubat yang dia akan bagi, saya kena check darah tuk memastikan takde kuman ataupom kekotoran lam salur darah saya ne..saya angguk je pe yang doctor cakap, yela dia lebey tahu kan ....saya nak lebey2 saya tak belajar medical..
pic source:  nabmalta.org.mt
then after consult, saya keluar menunggu turn tuk amik ubat saya sesambil tu saya mengingat balik apa yang saya makan 2, 3 hari ne..yela mane tahukan..len kali saya leh beringat kalo nak makan..hehe
hari sabtu : B/fast nasi kerabu, Lunch nasi lauk ikan bilis goreng+ayam halia, tak dinner
hari ahad :Tak Bfast, lunch pizza tuna+ spaghetti bolognise, Dinner mee-hoon goreng
hari isnin : Sepanjang hari tak makan, dinner nasi lauk ayam masak merah+tempe goreng
hari selasa (hari ini) : B/fast naan cheese, lunch nasi ayam lemon+cendol pulut, dinner nasi goreng ikan
 :-kesimpulannya saya makan banyak...huhu

tengah sedap berkhayal nama saya dipanggil nurse berbaju biru yang cantik ayu tu, dan dengan confidentnye dia berkata sambil memegang ubat 

"cik, ubat batuk ne makan 3 kali sehari after makan then.." dan secara spontan saya potong nurse tu cakap 

"aikk, saya tak batuk, saya punye kulit gatal2 jek, kulit saya tak batuk"...

nurse tu da mule gelabah dan terus kalut menanya kawannya then dia cakap 

"maaf ye cik tersilap ubat nga patient lain"..

saya membalas sambil gelak kecil"takpe, biasalah ramai patient cam gini tu yang jadi tertukar tu"...

haa, tengok!baikkan saya..siap tulun cover agi, tapi saya rasa bersalah sebab nya tanpa saya sengaja ayat cover tu macam menyindir nurse cantik ayu tu plak, sebabnya patient lam klinik tu hanya 2orang termasuk saya..huhu, maafkan saya, saya tak perasan..lepas bagitau camtu saya baru sempat tengok sekeliling..huhuff... pepun kamu memang cantik ye nurse..pepun harap alergik saya cepat hilang dan sembuh, gatal bangat tak tahan nak garu..huwaa!!

Post a Comment