::ngidam::

8.25.2010



cerita pasal mengidam ne, bukan ibu mengandung sahaja yang akan mengalami situasi ini okei, sebabnya bukan ibu mengandung pun akan mengalami situasi mengidam jugak contohnya saya, tu baru hormon stabil..hehe, mengidam neh bukan sesuatu yang baru dalam life saya, tak caya refer entri ne pasal hormon mengidam.. dan terima kasih bebanyak buat best friend saya merangkap teman duka saya dan jugak teman rapat dan jugak buah hati saya sebab memahami hormon yang dialami saya neh..hehe

itu hari saya mengidam nak makan daging kambing, dagim kambing adalah sangat best ye..kalo nak dibanding kan dengan daging lembu, rusa n ayam, dagim kerbau tak penah makan g ye, saya akan mengidam dagim kambing at least 2 bulan sekali..hehe, ade timing jugak??huhu..pepun saya bersyukur saya tak penah meminta sup selipar jepun ke, tom yam kaki itik ke, yang mengarut2 neh saya tak minat nak rasa, hehe...demand betul (ayah saya cakap, kalo nak makan jangan berkira, tapi berpada2 dan juga jangan memilih) dan saya juga bersyukur rezeki yang Allah kurniakan, saya dapat rasa..alhamdulillah!!

itu hari jugak hampir seminggu lebey menahan perasaan untuk merasa dagim kambing, gara2 rasa nak makan sebabnya ter'melawat' bazar ramadhan kat stadium melawati, kira bazar besar jugak kat s/alam neh, da abes punya borong makanan, da banyak fulus abes (takdela banyak sangat memborong, tapi disebabkan nafsu melihat makanan dibulan ramadhan amat berisiko, saya beringat okei!) dan akibatnya saya terlihat satu gerai yang menjual stik dagim kambing, black pepper lak tu, dengan dagim kambing panggang arab style lagi, sungguh menggoda, namun terpaksa menahan nafsu sebab da beli da makanan, makanye bermula dari hari tu bayangan stik dagim kambing tu menghantui saya..seminggu lebey, sungguh derita..huhu(T_T)...




dan pada hari minggu selepas seminggu lebey saya mengidam, en.azham secara tibe2nye mengajak saya berbuka puasa bersama2 sebab da reserve tempat yang berkenaan..saya tanya, dagim kambing ada ke kat sana?...en.azham hanya cakap ade!!dengan nada sedikit tegas (eh!en.azham pernah bertegas ke nga saya??)..hehe=P, pepun thanks tuk kamu ye, hadiahkan pemandangan yang begitu canteek, serta makanan yang sedap,
p/s: iqram dinzly pun ade berbuka kat sini pada hari tu dengan baju melayu lengkap warna ijau dengan berselipar jepun putehh, hehe (dulu saya fans die, sekarang da takde da)hihi..perlu ke gitau??whatever..hehe

2 comments

  1. k'ana: memang best akak..akak tengok sini...

    http://www.lookoutpoint.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=50&Itemid=57...

    dekat ngan ampang je, view kat sana cantik sangat=)

    ReplyDelete