::bom vs mercun::

8.26.2010

saya tak suka bom either mercun pun, vs ke tak dua jenis tu saya memang tak suka, bagi saya bom adalah lebey kurang jek nga mercun tu, saya tak suka bunyi apatah lagi rupanya, musim perayaan terutamanya...
hhmmm~tapi nape saya tak rasa hanya musim perayaan jek akan ada isu pasal bom even mercun??sebabnya bunyi bom dan mercun tu selalu je ada..saya sungguh anti dengan barang sebegitu!!saya benci kekejaman..huh!tiba2..yela bom=kekejaman contohnya yang berlaku di palestin sana, mercun=ilang tangan kaki, mata= takde otak (uu,my!kasarnye)..betol pom kan..dan kebanyakannya orang melayu la yang kurang ........ yang selalu suka main mercun ne, even yang besar tua dewasa pun, nak main pun tengok tempatla, kalo dop kat kawasan perumahan tu agak2la nak main mende tu pun, kadang2 mau je bom orang sebegitu (kasar lagi)..tahu la nak berseronok..tapi ada batasnya okei..tak marah!cuma kurang senang dengan bunyian sebegitu, bile melihat berita serta kejadian kemalangan akibat mercun saya hanya mencebikkan sinis (jahatkan??)..yaa!!kadang2 takle nak kompromi, sapa suh tak hiraukan, sapa suh tak amik tahu (nada agak geram bagi yang membiarkan budak2 or anak2 yang tak berapa mengerti dengan bahaya mercun, cakap sejuta kali pun, nama lagi budak kan?pandai2la), sapa suh main!rasa la kan, kadang2 naik hangin even yang tak main terkena tempias!!!tak mole dimaafkan!orang kat palestin tu abes menderita sebab bom, kite yang kat sini tergedik2 dengan sengaja carik adik2 beradik bom buat main tu apahal??(wow!emo betol)..apepon sungguh menci orang yang buat mercun, edar mercun, jual mercun, seludup mercun, terlebey lagi yang main mercun tu sungguh double tak suka..dan paling anti orang kapir laknatullah mengebom orang islam ...huh!harap sapa2 yang suka main mercun tu, volunteer kutip & paksa hantar g lawan yahudi kat gaza, tengok sapa yang kena bom dulu, nak main bom sangat kan??!! 


p/s : entri ini sungguh emo! 

Post a Comment