::buka pose vs berat badan::

8.23.2010

ramadhan kali ne memang banyak perubahan, terutamanya berat badan saya..huhuk, melampau2 naik, kalau ade naik turun cam kat bursa saham tu takpela gak..tapi ne asek naik jek mengalahkan harga emas dipasaran..hoho,  akibatnya...hmm, banyak akibatnya naik berat berat badan neh, terutama impact pada baju2 dan seluar2..huhu, ade bagusnye bile camne, yelah, bole beli banyak2 baju kan?tapi yang tak bagusnya bila da beli yang baru, nanti da kurus balik tak ok sangat la nak pakai sebab nampak baju terlampau besar kan (emm, ade ke kemungkinan nak kurus..hehe) saya harap okei^_^

dulu, cehh!dulu la plak..yela masa keje kat kampung kan, sempatla saya menjalani ibadah pose cukup sebulan, dan sempat jugak menyediakan juadah raya..(wahh!tetibe feeling nak raya datang). Sepanjang bulan pose tu, hidangan berbuka saya adalah air soya feberet yang dibeli kat Kg.Sireh, pak cik yang jual soya bawah pokok berhadapan masjid Kg.Sireh tu..yupp!itu adalah air soya yang paling sedap, dan takde air soya lain yang sesedap kat tempat tu!!huhu...tetiba rasa nak...dan akibat consistent minum soya tu selama sebulan serta mengenepikan hidangan lain (takde la tak hirau langsung, makan gak sket2) saya jadi slim...oohh!kenangan betul =)


sekarang takde dah macam tu, hari2 saya makan nasi...sangat dasat, tambah pulak saya banyak mengidam...hihi, mungkin pembawakan baby ida (eh! sabit plak)...actually mengidam tu adalah perangai saya, tyme teringat nak makan kena makan, (kalo makanan) kalo benda2 lain juz window shopping (sebab nak reducekan perasaan mengidam tu..hehe) ade jugak orang macam tu ye, yaa!!ada!saya la tu...

Post a Comment