::bosan vs bohsia::

2.05.2010

really exstrem entri bersempena hari jumaat ne..hehe, sememang aku ngah bosan skang, keje da setel..huhu, pe cerr ye tentang bosan vs bohsia ne ye? so untuk merealitikan ape makne, ape yang tersirat dengan tajuk entri ne, kite go through..sekadar untuk mengisi masa n reminder segala yang ter'type' di sini hanya pandangan dari sudut greenapel, so kalo de yang tak suka, menci, menyampah dengan entri ne, baca takat ini sahaja ye (untuk mengelakkan berlaku perkara2 yang tak diigini, aku nasihatkan stop di sini sahaja membacanya, okei??-aku tidak bertanggungjawab)


dari segi maksud bosan tu, it's meaning sesuatu perasaan yang sempoi dan bersahaja, sebab tak ade mende nak buat a.k.a nothing to do! and maksud bohsia pula mengikut dari segi kamus dewan adalah (sejenis bahasa pasar) adalah gelaran remaja perempuan yg suka berpelesiran, berfoya-foya, melepak, dan sering terlibat dengan aktiviti negatif dan dari segi pandangan greenapel plak adalah perempuan/remaja yang tidak berjenis/berpe'el(bahasa kelate)..


maksud tersirat bosan ne adalah bile dipanjang kan sedikit harakat sebutan nye menjadi boo! san! ia dapat diterangkan :-
boo! adalah perkataan femes yang menjadi trademark budak comel diatas dalam monster inc. movie..dan san! pulak adalah panggilan femes bagi sesapa yang bernama hassan (iaitu panggilan yang dipendekkan dan diambil perkataan yang hujungnye menjadi san!)..


maksud tersirat bohsia pula adalah bile dipanjang kan sedikit harakat sebutannye (sebut betul2) menjadi bohhh!sia! ia dapat diterangkan:-
bohhh!! adalah sesuatu bunyi yang dihasilkan oleh menatang  kat bawah ne ...
dan sia! pula adalah perkataan yang diambil dari asalan perkataan sia-sia yang bermakna tiada pekdah, tiada hasil, tiada untung malah mendatangkan kerugian.

so, bile bosan vs bohsia amatla jauh makna tersurat dan tersirat, dan boleh dikatakan bosan adalah sesuatu yang perkara yang ditengah2 ( boleh mendatang kan +ve & -ve effect, sekiranye tidak digunakan sebaik2nya) dan bohsia terang lagi bersuluh adalah perkara yang buruk, huduss, negatif dan sewaktu nga nye..

sebagai suggestion/advise tuk sesapa yang bosan bole la layan Monster inc. movie, tak pom ngaji quran ke, selawat ke, asalkan jangan uat mende2 tak elok ye..dan bagi sesiapa yang bohsia kembali la ke pangkal jalan/ berubah a.k.a insaf, jangan sia2kan usia anda, zaman remaja hanya sekali tiada ulangan so jangan sia-siakan zaman tersebut..

p/s:Segala pandangan yang tercoret hanya pendapat greenapel semata2, sesiapa yang tak suka, bole pejam mata, wat tatau..

Post a Comment