Google Adsense Lulus!

10.05.2020

Seseksi seksi mana makhluk Allah, sebesar-sebesar dosa yang hambaNYA lakukan, jika kita mohon taubat dan petunjuk pasti Allah ampun kan dan tunjuk jalan. Teringat dulu ada artis yang sangat seksi komen netizen kalah syaitanniirrajim, judge, label macamkan buat kerja Allah, diorang yang jahil tu kadang bila Allah dah jentik hati, bagi hidayah, berubah lebih baik dari kita, malah lebih sempurna dari kita. Kita ni sesama manusia kadang orang dah berubah pun sanggup pergi korek, ulang cerita silam dan dosa silam orang lain. Ingat Allah tak tengok kita punya permulaan, kita punya pengakhiran tu penting, kalau orang dah berubah lepas tu kita sinis dan perli, 'alahh ku tahu macam mana dulu orangnya' sibuk dok kirai dosa orang, baik lah muhasabah diri sendiri. Tapi tulah nama lagi netizen, maknanya dialah yang paling baik, paling bagus, boleh nilai orang sesuka hati. Hati-hati lah walaupun takde siapa tahu yang menaip kat medan sosial tu, Allah tahu dan tak pernah tidur, dosa sesama manusia ni kalau tak minta ampun sesama manusia, Allah sajalah tahu apa natijahnya, tambah lagi kalau yang dah meninggal, once ada yang fitnah kata-kata buruk tiada lainlah yang membelanya kecuali Allah, takut tak? Kita kat dunia ada lagi peguambela apa semua, tapi orang mati, peguambelanya Allah, hati-hati takut gamam tak terkata bila dapat kifarah atas dunia lagi. Scary nowadays pengguna sosial yang tiada batasan akhlak, nak menegur ada cara yang berhikmah bukan main sedap komen. Fuuh, begitulah baik buruk sesuatu pasti datang berpakej, guna media sosial untuk kebaikan dan manfaat moga ada pahala yang tercatat begitulah sebaliknya. 

So nak cerita ya Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah syukur sangat Google adsense Ika dah lulus, dari tahun lepas apply, tahun ni baru dapat, dah banyak kali adjust sana sini, buat ikut tips blogger otai, macam-macamlah tapi bayang nak lulus pun tak nampak gaya. Ada yang senang je apply dua hari terus dapat, ada yang makan minggu bulan dan tahun. Rezeki masing-masingkan? Alhamdulillah niat Ika nak aktif balik blog Allah permudahkan. Yelah takkan nak menulis saja-saja, menulis biar dapat duit padu terkejut gitu. Bab menulis ni memang minat Ika, cuma kadang-kadang hilang fokus dan kekangan masa. Sekarang anak-anak dah mula sekolah, Haniy pun komitmen dan keperluan pun dah berubah, maka banyak masa terluang Ika gunakan untuk menulis dan update entry. Buat yang berkongsi tips dan segala cara dan langkah untuk lulus Google adsense ni Ika doakan korang diberi ganjaran oleh Allah berganda-ganda atas kemurahan hati berkongsi ilmu dan Pelajaran, kadang tak tunggu benda besar, hebat untuk di kongsi, benda simple dan tak nampak apa-apa pulangan menguntungkan sangat memberi impak kepada orang lain. So korang kalau ada idea, ilham, ilmu, sharelah jangan simpan sendiri mana tahu asbab perkongsian kita dapat membuka minda, dapat bantu orang lain memperbaiki diri. Niatlah yang baik-baik. 


Bila adsense dari Google ni dah lulus memang gembira dan bahagia sangatlah sebab kita buat apa yang kita suka kan, lagi plak dapat hasil dari minat kita sendiri mana tak bahagia oii. Moga apa yang tercatat ke medan ni dapat membawa kebaikan dan juga manfaat terbaik untuk orang lain. Apa yang tertulis kat dalam blog hanya perkongsian Ika dari pengalaman, kenangan, detik dan waktu di lalui sepanjang diberi nikmat dan ujian oleh Allah. Yang baik buat teladan yang tak elok buat sempadan. So jomlah kita menulis yang baik-baik dan yang memberi manfaat, syurga Allah itu mahal, amalan kita sendiri tak menjamin kita masuk syurga. So buatlah apa saja kebaikan tak kira sekecil debu, semudah-mudah mengalihkan batu kecil kat jalan supaya tak menyusahkan orang lain pun boleh jadi asbab kita masuk syurga, moga dengan rahmat Allah dapat mengumpulkan kita semua disyurgaNYA amin. 

Post a Comment