Avant Chocolate Cameron Highlands, All in One

10.23.2020

Viral tempat ni sebab coklatnyakah atau tempatnya yang menarik? Pendapat Ika Avant Chocolate ni wajib masuk dalam list kalau visit Cameron Highland jika tak nak pergi banyak-banyak tempat sebab kat sini dah banyak tarikan all in one, sayur-sayuran dan buah-buahan, nak petik strawberry atau salad, mini farm lavender, tempat anak beriadah, nak makan atau minum santai, semua ada kat sini. Landskap kat sini pun sangat menarik dan facilities lengkap, tandasnya bersih dan selesa.

Kalau yang nak turun Cameron Highlands melalui Simpang Pulai bolehlah singgah sini atau pun singgah masa naik, puas hati kot singgah sini. Memandangkan ini laluan balik dan pergi bila balik kampung atau Perak, antara port yang selalu singgah jugalah samada rest atau singgah tandas, even takde mood bercuti bagai, bolehlah sebagai port cuci mata kami anak beranak segar kan mood, kihkih. Beruntung jugaklah ye, sebab ni antara salah satu laluan kami. Jadi rugilah tak ambil peluang singgah tambah pula tengah anak-anak membesar ni, masa ni lah nak ajak anak-anak tukar suasana.



Teringat masa naik Cameron Highlands lepas PKP hari tu, bukan takat yang sihat nak keluar ambil angin, yang bertongkat, berwheelchair sama naik ambil peluang ambil angin luar, pijak tanah, ambil udara segar, sebab apa? Sebab those thing make we alive. Orang yang sakit, kurang upaya untuk bergerak berusaha untuk menikmati keindahan alam, kita yang sihat ni tak buat macam tu, bila lagi nak buat? Takkan tunggu jadi macam yang kita lihat tu, baru kita berfikir-fikir kenapalah kita baru sibuk-sibuk nak menikmati semua tu masa dah takde nikmat sihat? So buatlah 5 perkara sebelum 5 perkara, bukan saja-saja wujud peringatan tu untuk kita manusia. Eh, eh melencong dah kemana. Kadang tak perlu tempat jauh, tempat berbayar, yang free pun banyak, tinggal kitalah memilih untuk menikmati atau tidak. 


Kat Avant Chocolate ni apa yang ada? Kat sini ada Greenview Garden dan Avant Chocolate dimana Green View Garden ni ada lavender mini Garden, mini lake dan paddle boat untuk anak-anak naik, mini farm yang ada arnab comel comel, dan juga pejalan kaki yang penuh dengan lock love ala-ala Penang, Korea tu. Kat sini nak kata luas pun tidak, sedang sedang je kawasannya tapi semua yang ada kat sini menarik. Mula-mula masuk kat tempat ni pun mata dah dijamu dengan pelbagai aiskrim yang menarik dan sedap juga kedai yang penuh dengan produk chocolates dari pelbagai perasa. Tu pun kalau nak makanlah, tapi sekala sekala bolehlah, harganya boleh tahan mahal seketul wehh. Kami takat bayar masuk tandas pun ok dah, yang lain jamu mata free, wakaka. Insyaallah kat sini semua makanan minuman halal ye. 


Alamat: 11, Taman Matahari Cerah, Kampung Raja,
39010, Cameron Highlands, Pahang, Malaysia.
Kode GPS: 4.579943, 101.379882
Website: www.avantchocolate.com
Email: avantchocolate@gmail.com
No Tel: +6 05 – 4981 982

Post a Comment