Senarai Semak Pindah Rumah buat Pengantin Baru

12.13.2011

So entri kali ne saya nak share tips hasil pengalaman sendiri berpindah rumah. Memandangkan dalam tempoh nak berkahwin saya still student (nampak sangat gedik,belajar tak habis lagi, tak menahan, kalau ikut matlamat asal nak keje je dulu setel hutang ptptn <--hutang wajib bayar okei walau tak dituntut, yang penting kawen tak hutang! tapi dah tak tahan kawen jelah, dari dop tergedik dating je keje , habis cerita), so tak banyak barang nak bawak pindah just pakaian jelah dengan box besar gedabak yang dikumpul sepanjang pengajian. Untuk yang dah bekerja, mungkin dah banyak kumpul barang-barang seperti tv/perabot etc, so banyak sikitlah kerja nak mengemas dan proses nak pindahkan barang ke rumah baru maybe memerlukan lori dan sebagainya. 

Kebanyakkan barang-barang yang perlu kita beli adalah barang basic if rumah yang kita pindah masuk tu kosong. Actually untuk permulaan just concern untuk yang basic sudah, ...asalkan ada tempat untuk tidur dan barang-barang untuk masak tu pun dah cukup. Rumah kecik takpe as long as selesa. So tips lebih details untuk pindah rumah boleh klik sini. Banyak jugak particular things kena senaraikan, saya letak yang general sahaja, yang lain depends dan ikut keperluan masing-masing.

Note: enjoy ur new life ok=).

1 comment

  1. MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN MENGAMBIL DAN MENGHANTAR BARANG PINDAH DISELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA WALAU DIMANA JUA ANDA BERADA BARANG BARANG SEPERTI:

    -PERABUT
    -OFFICE
    -CANOPY
    -KHEMAH
    -BARANG BARANG BORONG
    -BARANG BARANG MENTAH DAN PRODUK INDUSTRI

    SILA HUBUNGI

    0173616098 (Hafiz)untuk PERTANYAAN

    HARGA BOLEH RUNDING
    "Permintaan anda keutamaan kami"

    ReplyDelete