Rokok Racun Kehidupan

12.24.2011

Marriage life memang tak seindah mimpi bila asap rokok menjadi penghias dalaman rumah tambah pula orang tersayang perokok tegar. Even-thought gambar yang terpapar  dikotak rokok habis ngeri buat orang selembut saya ne (perasan..*blushing*), namun sedikit pun tidak menimbulkan perasaan ngeri buat si perokok agaknya..i guess??-__-'. Hidup bahagia tak semestinya bergantung kepada cinta semata...gaya hidup sihat, amalan hidup berkualiti jadi faktor juga pada tahap bahagia tu...kan?kan?

Kesan rokok terlalu banyak terutamanya bau badan yang kurang menyenangkan dan kesan yang lainnya tentulah bertambah-tambah teruk seteruk isi kandungan rokok. I wonder why, macam mana smokers boleh layan hisap benda seteruk tu...-_-". Tak sayang anak bini atau tak sayang diri sendiri?which one?hehe..

Kata ayah saya kalaulah si perokok cuba bertahan dengan menyusun duit yang nak digunakan untuk beli sekotak rokok setiap hari, tentu dah penuh wall rumah dengan duit...ohh, tentu best^_^. Semacam #duit free yang kita dapat hasil penafian dari keinginan diri untuk merokok..awesome kan? Tambah pula boleh join #photo contest keluarga bahagia hasil dari gaya hidup yang sihat.my..such a beautiful moment to portrait.
See, how wonderful our happy family seeing a sunset together in fresh air without smoke of cigarette.

Just remember..#smoking kills! Ianya bermula dengan diri kita, bukan saja mulut yang kata Tak Nak! Tapi katakan Tak Nak sepenuh hati, kehendak, kemahuan, keinginan dan seiring dengan kelakuan untuk berhenti merokok..berusaha untuk Tak Nak merokok!

ads for the Tak Nak Campaigns by the Ministry of Health 

p/s: i'm lucky my beloved husband SAY NO too for smoking^_^

3 comments

  1. Saya tak pernah merokok. Buat apa makan asap, lebih baik beli kicap!!

    Tajuk entri terbaru di blog JR: "Ngeri Dan Dahsyat: Doktor Jumpa Biji Mata Di Dalam Kemaluan Wanita"

    ReplyDelete