Tips Terapi untuk Surirumah, Bebas Stress

4.08.2015

Assalamualaikum-warahmatullah-hiwabarakatuh...salam ceria semua, semoga kita sentiasa dirahmati allah dan kelapangan sentiasa...



Korang yang surirumah tentu tahu kan, bagaimana urusan seharian kita, walaupun nampak tidaklah sepenat dengan orang berkerjaya, namun memang mencabar nak menghadap karenah anak-anak seharian disamping menguruskan rumah tangga. Jangan mengeluh ok, ne nak bagi tips dekat korang, nak tangani stress atau nak release tension, dan bagi terapi kat diri sendiri. 



Tips pertama : Window shopping!
hek elleh, nak window shopping menda kalau keluar rumah pun sebulan sekali, kikiki...betul..sekarang kan zaman teknologi!gunakan sepenuhnya, this therapy memang tak boleh lari dari kita sebagai seorang perempuan yang sinonim dengan SHOPPING! So here we go, ne me selalu buat, window shopping, online!Best tau, tak perlu bersesak, tak perlu semak dengan salesperson, kita layan je mood window shopping. first step Cari website online yang kita suka, fashion online, ke, ikea online ke, then klik! Klik! masuk shopping kat mana2 item yang kita suka, memang syok je yang ne...behehe, so bila dah puas hati,kita Klik pangkah kat atas hujung belah kanan, keluar dari zone shopping, tadaa, puasnya hati..beheh, best tak my tips!Jimat, rasa puas dan yang penting kita dah window shopping. Dulu i'm the one shopaholic person, so nak kurangkan ketagihan membeli, that the best way...cubalah korang mesti suka!

Apapun senyumlah dalam melalui hari-hari anda


Tips kedua : Me Time!!
Me time memang penting sekali sekala, ada orang suami bagi chance pergi spa massage therapy, betulkan urat. Tapi kebanyakkan surirumah payah nak dapat me time tu. ada orang kata betul-betul me time adalah waktu solat, tapi kadang-kadang rasa tak sempat nak berlama-lama atas sejadah.  Sorang meraung, sorang cari gaduh. So the best 'me time' untuk suri rumah adalah masa anak-anak tidur malam, bangun sekejap tunaikan keperluan rohani, moga kita sama-sama istiqamah. 



Tips Ketiga : Keluar dari Rumah
Sekali sekala keluar dari rumah ambil angin luar sangat penting buat surirumah, supaya otak tubuh badan rasa release. Berhari-hari dalam persekitaran yang sama, situasi yang lebih kurang sama boleh mendatangkan stress. Terapi dengan alam sekitar is the best way sambil-sambil layan anak-anak main. Kita pun turut rasa seronok. 



Apapun surirumah pun perlukan tenaga yang cukup supaya dapat menguruskan rumahtangga dengan baik. Jangan abaikan suplemen ok. Ambil B-Complex untuk bebas Stress!!..ok daaa

Post a Comment