::Tidak kujangka akan berlaku, Dugaan tika waktu berbuka::

8.19.2011

Terdahulu sebelum menceritakan kejadian yang menimpa saya semalam, didahulukan ucapan terima kasih bebanyak buat hamba Allah yang bernama Amar, syina dan sorang lagi pulak dah lupa nama(macamlah diorang baca blog haku neh, haha=p)...uhuh pepun-_-...pertolongan kalian sangat saya hargai, semoga Allah memberi ganjaran kepada hambanya yang berbuat kebaikan dibulan yang mulia ini...disebabkan panik sampai lupa nak hulur sikit buat beli makanan berbuka...T_T (rasa terkilan sangat, harap Allah pertemukan kalian dengan saya dilain waktu, insyaallah)

Semalam tika nak ke fakulti untuk amik punch card, berlaku perkara tidak diduga, tayar kereta bocor...terima kasih insan yang hon-hon saya nak bagitahu tayar kereta saya bocor, dan meninggalkan saya terkontang-kanting panik sensorang dalam kehujanan rintik-rintik lepas bagitahu keadaan tu,nasib baik saya tak pedulikan lori penarik kereta yang berhenti on the spot lepas kereta yang bagitahu tayar saya bocor tu blah, ya allah, kalau tak tak tahulah...bukannya tak tahu jenayah terancang yang menggunakan lori penarik tu. Semasa panik tu ada jugak terfikir tayar kereta bocor berlaku sebab dah di'planned' orang jahat...punya paranoid hakunya pemikiran-_-, caution tu perlu okei! kadang-kadang dalam situasi panik boleh blank dibuatnya...tak memasal buat emergency call en.azham yang jauh dimata-_-.. Panik sampai tak teringat kat pak sedara yang duduk dekat sangat...huhu, nasib baik tak sampai 10minit ada sebuah kereta berhenti bertanyakan keadaan dan memberi pertolongan yang tidak saya jangkakan (pelajar UiTM jugak^_^)...alhamdulillah ada juga hamba Allah yang sudi berhenti dan menolong ditika waktu hampir berbuka dan hujan rintik-rintik...syahdu betulT_T,  terima kasih ya Allah detikkan hati mereka untuk berhenti menolong saya...saya ingat rupa mereka bertiga, insyaallah harap lepas ne boleh jumpa balik mereka...semoga Allah memberi ganjaran kepada kalian kerana ikhlas menolong saya...syukur...memandangkan keselamatan diri pada hari ini begitu membimbangkan akibat jenayah maha lebat berlaku, sedikit sebanyak merisaukan bila berada dalam situasi sebegitu...tambah plak fenomena acid spalshing frenzy in malaysia masih hangat lagi berlaku, tentunya fikiran dan kebimbangan didalam hati wujud..  Alhamdulillah, Allah maha pelindung...semoga langkahku dimana jua sentiasa dibawah perlindungan-NYA...aminT_T. Alhamdulillah tak berlaku apa-apa yang tidak diigini, cumanya nasib baik tak sampai rim rosak, maybe tayar bocor masa nak keluar dari parking umah sewa ataupun sebelum tu, entahlah, paling tak tahan mende yang buat tayar kereta bocor adalah KUNCI TOMBOL RUMAH  sape entah yang tercicir terlekat kat tayar kereta, atau err mulalah fikir bukan-bukan...huhu...setiap driver mesti ada dugaannya yang dilalui kan?kebanyakannya berlaku tak terjangka oleh kita @ pun dah dijangka, tapi tak bersedia..-_-
Note: masih terkilan, harap dipertemukan lagi dengan mereka...dan sesungguhnya peratusan wanita hanya tahu bawa kereta mungkin ada benarnya, termasuk sayalah...hehe, tukar tayar tak pandai, nasib baik pandai guna pam minyak, dan akibat terdesak semalam, baru pandai buh angin kereta... adussT_T...kena beringatlah wahai diri, malang tidak berbau..

Post a Comment