Review: Birkeshire Slow Juicer Ok tak? Green Juices for Beginners.

7.09.2020

Ok sangatlah. For first timer for us yang guna slow juicer ni, Ika sangat recommended. Selain murah, senang nak guna, cuci dan pasang balik, hasil juice pun bukan main terbaik. Masa nak order ni pun entah berapa lama dok survey kes nak cari yang terbaik. Memang dok berkenan yang Philips Slow Juicer tu, tapi tengok harga pun boleh tahan, pastu dok memikirkan takut dah ada kat depan mata, guna 2 kali setahun memang tak berbaloi lah nak beli. Kena memang memakai bab membeli, kalau takat nak puasan nafsu, keinginan dan kehendak semata, satu kerugian besar pulak kan? So test guna yang murah serta affordable dulu.




Macam biasa Lazada memang antara port belian Ika, bukan tak nak guna Shopee, tapi tiap kali nak membeli kena validate dan verify apemenda tak lepas-lepas, sudahnya tiap kali nak beli online memang Lazada pilihanku. Senang, mudah, cepat dan tak renyah cuma kena pandai pilih sellerlah. Dari tahun lepas lagi kerja dok survey je, last-last order jugaklah satu gajet kat dapur ni. Tunggu punya tunggu dapat hari ke 4 lepas order, nak tunggu test kena beli lah buah dulu. Nak buat mula green juice everyday ke alah mula dulu pelan-pelan, benda nak istiqamah ni kena kait dengan disiplin diri, hihuu. Kalau disiplin out, memang konsisten pun out lah. Tapi memandangkan umur pun dah makin menambah, nak tak nak kena buanglah apa yang tak baik dan tak bagus dalam pemakanan, tak banyak, buat sikit-sikit pun tak ngape asalkan konsisten yang sikit tu macam Ibadah jugaklah. Nak mula tahajud dengan 12 rakaat terus, memang tak dapatlah. Kena naik tangga pelan-pelan jangan gelojoh asal gerak satu step sekali buat.



Orang paling excited dengan Slow juicer ni tak lain tak bukan anak-anak lah, sebab gembira boleh buat juice sendiri. So pertama kali test buat dah bagitahu diorang kena minum juice tu sebab bagus untuk badan sihat dan kuat. Semua mengiyakan saja, kasi puji-puji sikit, haa memang diorang minum green juice yang diorang buat sendiri. So hari pertama dan kali pertama buat puas hati sebab anak-anak pun turut minum sama-sama dan habis.


Basic untuk buat green juice, anyone can do it

Apa yang Ika perasan bila sugar addiction datang balik bila pemakanan sesuka hati, emosi Ika pun sangat teruk untuk di kawal, mudah marah, letih dan rasa badan tak ok. Kita kan boleh rasa sendiri badan kita sometimes wrong somewhere, rasa serba tak kena. Betullah kata 'you are what you eat', otak kedua kita berada di perut, makan benda tak elok, tak bagus memang effectnya akan mempengaruhi fikiran dan emosi kita juga. So memandangkan sejak tahun lepas lagi sebenarnya dah start buat green Juices ni iaitu masa detox dan mengandungkan Si Haniy lagi dan hasilnya sangat positif so why teruskan apa yang baik, cuma masa tu buat masa nak minum je, lepas tu hanya guna blender, so nak try jugalah hasil bergreen juice dengan slow juicer kan? Memang pekat likat dan sedap rasa juice yang dibuat dengan slow juicer ni. Cuma bab serat yang dibuanglah rasa sayang pulak, nampak gaya kena order cacing kompos plak untuk elakkan pembaziran sisa makanan, insyaallah nanti kita usahakan. Quite fun jugaklah buat juicing dengan anak-anak ni, at least diorang ada jugak aktiviti.



So kalau korang nak mula bergreen juice Birkeshire Slow Juice ni antara yang berbaloi korang beli dan guna. Nak guna senang, nak basuh dan pasang balik pun mudah sangat, instructions lengkap diberi. Antara doktor yang bagus promote holistic ways untuk improving our healthy lifestyle adalah Dr. Noordin Darus, follow lah youtube dan page, banyak sangat ilmu kesihatan yang beliau share dan juga antara person yang free cancer selepas ubah lifestyle ke arah pemakanan sihat dan nutrition intake knowledge selepas gagal rawatan dengan perubatan moden. One of the respect doctors yang banyak bagi ilmu bermanfaat buat masyarakat dan bagi awareness tentang kesihatan, bagaimana maintain dan ubah apa yang patut diubah dengan cara lebih alami dan less kesan sampingan. Semuanya tentang pilihan kita so buatlah pilihan yang membahagiakan dan menggembirakan kita. No one can rules our lives, so choose and decide wisely. Happy juicing everyone. Love yourself, love your family and love your lives.


Catatan 8 Julai 2020
1.50pm

Post a Comment