Day 20 – The meaning behind your blog name

10.25.2011

"Writing is therapy"
I choose this name for a few reasons. Masa memula start ber'blog' dulu semacam zero tentang blog ne apa, tapi one thing saya perasan ketika awal berblog saya tidak tahu menggunakan idea, apa yang patut ditulis atau tidak. So timbul untuk meletakkan nama blog writing is therapy sebabnya kebanyakan yang ditulis berdasarkan apa yang dilalui dalam kehidupan harian. Macam menjadi satu medium untuk meluahkan perasaan dan paling penting words yang tertulis bagi impak positif kat diri sendiri atau dengan kata lain wujud kelegaan dalam penulisan tu sendiri kepada diri saya...orang lain yang baca tapi tak suka, boleh klik X kat hujung kanan skrin...kahkah, saya tak paksa okei=)
"...writing or talking about your experiences may improve both your physical and mental health. I am not selling a miracle cure. Rather, recent studies from around the world are uncovering some exciting findings that may help you in your coping."-unknown source

Macam kita luahkan apa yang terbuku kat hati kat kawan baik kita, atau apa-apa saja rungutan, bebelan...tapi semua tu diluahkan kat blog...yup itu satu terapi untuk saya, kadang-kadang orang/kawan tak sanggup nak dengar semua tu, so much better semua diluahkan dalam bentuk penulisan, rungutan/bebelan/pendapat/penceritaan yang lebih santai, takde paksa sesiapa nak dengar cerita kita, so apa lagi tulis jelah...kita tengok, kita rasa dan yang penting ada blueprint...hehe=). Sekurangnya ada penulisan yang jadi pengajaran, ingatan, teladan dan semestinya kita happy dapat berkongsi cerita...kihkih=p. Lepas tu rasa macam simple je nama tu and direct meaning kan?hee..


Note: betul ke?

Post a Comment